Regulamin
dla pasażerów katamaranu BARBARKAR
§ 1
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.05 2020r. do odwołania.
- W niniejszym regulaminie „statek” oznacza jednostkę pływającą armatora.
- Armatorem jest firma Event Time Sp. z o.o. NIP 895 187 28 21.
§ 2
- Każdy pasażer zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem. Podczas rejsów, na przystaniach i w miejscach cumowniczych, do których przybija statek każdy pasażer musi przestrzegać zasad określonych w niniejszym Regulaminie oraz stosować się do poleceń wydawanych przez Kapitana lub załogę statku.
§ 3
- Kapitan statku ma prawo odmówić udziału w rejsie lub usunąć ze statku pasażerów, którzy:
- Naruszają porządek publiczny
- Nie przestrzegają niniejszego regulaminu
- Wykazują oznaki wskazujące na użycie alkoholu lub innych środków odurzających
- W jakikolwiek inny sposób są uciążliwi lub stanowią zagrożenie dla pozostałych pasażerów statku , załogi lub mienia armatora.
- Na pokładzie statku obowiązuje całkowity zakaz używania otwartego ognia, jak również, palenia tytoniu.
- Pasażerowie są zobowiązani do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i stosowania się do poleceń pracowników armatora w tym zakresie. W szczególności należy przez to rozumieć czynności zagrażające bezpieczeństwu w ruchu wodnym, pozostałych pasażerów lub niedozwolone w miejscach publicznych.
- Na pokład statku nie wolno wnosić przedmiotów, które mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa pozostałych pasażerów lub które mogą uszkodzić lub zabrudzić statek (np. noże, maczety, siekiery, otwarte naczynia z farbami, smarami itp.).
- Osoby, których zachowanie zostanie uznane przez pracowników armatora za zagrażające bezpieczeństwu pozostałych pasażerów, zachowujące się agresywnie lub utrudniające korzystanie z usługi pozostałym pasażerom, mogą nie być wpuszczone na pokład statku lub poproszone o jego opuszczenie, bez zwrotu kosztu biletu.
- Armator i Kapitan nie ponoszą odpowiedzialności za przypadki obrażeń ciała, śmierci, utraty lub uszkodzenia własności, które zostały spowodowane przez:
- niedozwolone zachowanie pasażerów i osób trzecich, w szczególności innych pasażerów
- zdarzenia losowe
- wypadnięcie za burtę statku
- Każdy pełnoletni pasażer lub opiekun prawny pasażera małoletniego odpowiada materialnie przed armatorem za wyrządzone na mieniu armatora szkody.
- Dzieci i osoby małoletnie przebywające na statku muszą znajdować się pod opieką wyznaczonych opiekunów z którymi przyszli na rejs. Opiekę szczególną należy zapewnić dzieciom wsiadającym i wysiadającym ze statku.
- Za przedmioty należące do pasażera, wniesione na statek, które ulegną zniszczeniu lub zaginięciu (np. wpadną do wody) armator oraz załoga statku nie ponoszą odpowiedzialności.
§4
- Zabrania się wrzucania do wody śmieci oraz innych przedmiotów.
- Podczas manewrów portowych, przepływania pod mostami, w trakcie śluzowania oraz dobijania i odchodzenia od przystani lub innych miejsc postoju, należy zachować szczególną ostrożność i bezwzględnie, w każdym przypadku, stosować się do poleceń Kapitana statku . W szczególności zabrania się wychylania, wysuwania rąk i nóg poza barierki ochronne statku, co mogłoby spowodować nieszczęśliwy wypadek.
- Toaleta jachtowa dostępna na statku jest przystosowana do wrzucania tylko małej ilości papieru toaletowego. Wrzucanie jakichkolwiek innych przedmiotów lub dużej ilości papieru lub ręczników papierowych grozi zatkaniem lub uszkodzeniem toalety i może być podstawą do obciążenia pasażera kosztami naprawy.
§ 5
- Armator nie ponosi odpowiedzialności w przypadku opóźnień w rejsach spowodowanych złymi warunkami hydrologicznymi, atmosferycznymi i awariami silnika lub urządzeń statku.
- W przypadku odwołania rejsu na skutek:
- Złych warunków nawigacyjnych i hydrologicznych
- Złych warunków atmosferycznych
- Zamknięcia szlaku wodnego przez administrację państwową lub policję wodną Armator jest zobowiązany do zapewnienia takiego samego rejsu w innym terminie, lub zwrotu zaliczki.
- W przypadku jakiegokolwiek zagrożenia bezpieczeństwa pasażerów lub załogi statku Kapitan ma obowiązek natychmiastowego przerwania rejsu i dopłynięcia do najbliższej przystani lub brzegu.
§ 6
Skargi i wnioski odnośnie obsługi statku i przebiegu rejsów można zgłaszać u armatora mailem na adres biuro@eventtime.pl